Köprü ve Viyadük Mesnetlerinin Yenilenmesi

elastomer

Köprü kirişleri ile düşey taşıyıcılarının birleşim noktasında kullanılan elastomer mesnetler düşey ve yatay kuvvetleri üst yapıdan alt yapıya iletirler, ihtiyaç duyulan dönme hareketini sağlarlar.

Otoyol ve bağlantı yolları üzerinde bulunan köprü ve viyadüklerin, kiriş elemanları üstyapıdan bakıldığında uygulama projesi akslarına uygun konumda görünebilir. Ancak trafikten gelen dinamik yükler ve/veya deprem hareketlenmeleri elastomer mesnetlerde kendi ekseni etrafında dönme hareketleri (Yanal Açı’nın 15° – 20° den büyük olduğu durumlar) oluşturur ve bombelenmeler meydana gelir.

Herhangi bir ayak ekseni üzerinde bulunan mesnetlerden ancak bir kısmının hasarlı olması durumunda bile eski ve yeni (aynı ebat) mesnetler arasında üst yapıya zarar verebilecek mertebede farklı basınç çökmesi ve dolayısıyla yükseklik farkları (kot farkları) oluşacağından ilgili ayak eksenindeki elastomer mesnetlerin tümü (onarım ve uygulama projelerine göre) değiştirilmelidir. Uzman kadrosu ve saha ekibi ile EPO birçok sanat yapısının onarım ve depreme karşı güçlendirme projeleri kapsamında mesnetlerini yenilemiştir ve bu alanda çalışmalarını sürdürmektedir.

ridvan-dedeoglu
Rıdvan Dedeoğlu Viyadüğü, 2012

Hangi Durumlarda Mesnetler Yenilenmelidir?

mesnet-degisimi
Rıdvan Dedeoğlu Viyadüğü, 2012